SPOTANDSHOP

Spot & Shop

Makerlab organiseert meerdere malen per jaar een bootcamp. Deze bootcamps zijn een soort pressure cookers waarin 5 teams binnen 4 dagen een idee tot een concept uitwerkt. De teams bestaan uit een idee-eigenaar, interactieontwerper en een visual designer. De idee-eigenaren zijn afkomstig van de bedrijven waarvoor de bootcamps georganiseerd zijn. Deze keer was het weer voor Sanoma Media. Ik zat in het team van Nikky Hofland.

breezi_placeit--

Spot & Shop is een website waar modemeiden terecht kunnen als ze iets tofs hebben gespot bij iemand op straat. Waar kan je dat gave jasje kopen wat dat meisje aan had? Het is een community voor modemeisjes.

breezi_placeit-ipadsticky

Gedurende de bootcamp heeft Nikky heel veel keuzes gemaakt om het concept aan te scherpen en dit is het uiteindelijke resultaat geworden. Het is een responsive site geworden met een app waarmee je makkelijk foto’s kunt vastleggen van de items. Ik was verantwoordelijk voor de volledig visual identity. Ik wilde echt een catchy girly site maken zodat de doelgroep zich perfect aangesproken zou voelen.

01_home